اسکاچ خورشیدی که موجب آشنایی دو نفر شد

اگر اصرار به استفاده از اسکاچ دارید، باید با تمیز کردن مکرر آن و بیرون انداختن آن صلح کنید.

آب و صابون ساده آن را قطع نمی کند. در مطالعه اگرت، اسکاچ هایی که به این روش تمیز می شدند، باکتری های بیشتری را در خود جای دادند. 

این میکروب‌ها از زمانی که از تمیز کردن جان سالم به در برده‌اند، به احتمال زیاد در برابر مواد شوینده مقاوم‌تر هستند و به طور بالقوه می‌توانند به سلامت انسان آسیب برسانند.

 به عبارت دیگر، اگر اسکاچ خورشیدی خود را به روش اشتباه تمیز کنید، باکتری های بدتر را انتخاب می کنید. او می گوید: «نظافت نامناسب ممکن است وضعیت را بدتر کند.

اسکاچ خورشیدی

 «تمیز کردن، به ویژه توسط متخصصان غیرتمیزکننده در خانه، معمولاً همه باکتری‌های داخل را تمیز نمی‌کند، زیرا مقدار زیادی میکروب وجود دارد. برخی زنده می مانند و مقاوم تر می شوند.

 اگر این کار را چند بار انجام دهید، ممکن است جوامع بیماری زا بیشتری را انتخاب کنید. به همین دلیل اگرت توصیه می کند اسفنج های آشپزخانه را هر هفته تعویض کنید تا از تجمع باکتری جلوگیری شود.

فورته می‌گوید: «با این حال، می‌توان اسکاچ ها را تمیز کرد. کارشناسان نظافت منزل به شما توصیه می‌کنند که اسفنج‌های ظرف را هر چند روز یک‌بار به روش‌های مختلف ضدعفونی کنید، از خیساندن آن در محلول سفیدکننده گرفته تا قرار دادن آن در مایکروویو یا کشیدن آن در ماشین ظرفشویی.

Good Housekeeping این سه روش را با هم مقایسه کرد و دریافت که محلول سفید کننده و آب در از بین بردن 99.9 درصد از باکتری های سالمونلا، E. coli و سودوموناس که به اسفنج های آزمایشی اضافه کردند، بهترین کارایی را داشتند.

 آنها محلولی از 3 قاشق غذاخوری سفید کننده در یک لیتر آب ایجاد کردند و اسفنج های میکروبی را به مدت پنج دقیقه خیس کردند و سپس آنها را شستشو دادند.