روغن کنجد قادر به دفع سموم بدن و پاکسازی کبد در مدت 7 روز

روغن کنجد حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان های طبیعی به نام سزامول، سزامولین و روغن کنجد است. کنجد یک ترکیب لیگنین با خاصیت ضد التهابی و حاوی ویتامین E است که پوست را سالم و انعطاف پذیر می کند.

از سوی دیگر، سسمول حاوی بیش از 24 ماده موثر دارویی مفید است که بیشتر آنها در بهبود سلامت قلب و عروق موثر هستند.

روغن کنجد از 15 درصد چربی اشباع شده، 42 درصد اسید اولئیک، 43 درصد اسید لینولنیک امگا 6 و ترکیبی مشابه روغن بادام زمینی تشکیل شده است. روغن کنجد همچنین سرشار از ویتامین های گروه B از جمله تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین و اسید فولیک است.

روغن کنجد سرشار از آمینو اسیدهای ضروری برای تشکیل پروتئین و مواد معدنی مانند آهن، مس، کلسیم، منگنز، منیزیم، سلنیوم، فسفر و روی است.

روغن کنجد

فواید روغن کنجد

روغن کنجد حاوی خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی طبیعی است و بسیاری از مطالعات خواص درمانی و سلامتی آن را نشان داده اند.

برخی از مزایای سلامتی بالقوه ای که می توانید در مورد روغن کنجد در ادبیات پزشکی بیابید عبارتند از:

دیابت – یک مطالعه در سال 2006 که در مجله Medicinal Food منتشر شد نشان داد که روغن کنجد که به عنوان تنها روغن در رژیم غذایی استفاده می شود، فشار خون و سطح گلوکز پلاسما را در بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت کاهش می دهد.

مولتیپل اسکلروزیس (MS) – در آزمایش‌های موش نشان داده شد که روغن کنجد به جلوگیری از ایجاد مایع مغزی نخاعی خودایمنی در موش‌ها کمک می‌کند، که باعث شد محققان پاسخ مشابهی را در بیماران انسانی مبتلا به مایع مغزی نخاعی خود ایمنی ببینند.

علاوه بر این، مطالعات دیگر نشان می دهد که روغن کنجد ممکن است در مدیریت بیماری هانتینگتون، یک بیماری کشنده که سلول های مغز را می کشد، موثر باشد.

آترواسکلروز – جزء سزامول موجود در روغن کنجد ممکن است در تصلب شرایین متوسط ​​تا شدید دخیل باشد، زیرا اسیدهای چرب و لیپیدهای غیر استر موجود در سزامول به نظر می رسد که وقتی موش ها با رژیم غذایی کنجد تغذیه می شوند، ضایعات آترواسکلروتیک را مهار می کنند.

سرطان – نشان داده شده است که غلظت بالای سزامول و سیسمین در روغن کنجد باعث القای آپوپتوز میتوکندری در سرطان‌های کولون، پروستات، سینه، ریه، لوسمی، مولتیپل میلوما و پانکراس می‌شود.