ریحان خشک موجب از بين رفتن كم خوني مي شود

گیاهان تند هم به صورت تازه و هم به صورت خشک خوب هستند آنها به همان اندازه در تهیه غذاهای مختلف و اهداف دارویی استفاده می شوند.

در تابستان، بسیاری از مردم از خود می پرسند: “چگونه ریحان را خشک کنیم؟” او می پرسد.

 زیرا می خواهید از طعم و بوی غیرعادی لذت ببرید و حتی در زمستان ویتامین مصرف کنید. ما متوجه خواهیم شد که چقدر این ادویه به شکل خشک شده مفید است و چگونه آن را به روش های مختلف خشک کنیم در فر، در خشک کن برقی و به روش طبیعی.

ریحان خشک هم به اندازه تازه سالم است، اگر با رعایت تمام قوانین خشک شود. ریحان بنفش یا سبز خشک همان ترکیب ویتامین و مواد معدنی را حفظ می کند.

خشک کردن ریحان از مزایای این گیاه کم نمی کند خواص مفید آن بدون تغییر باقی می ماند:

  • پیشگیری از کمبود ویتامین و مواد معدنی در طول رژیم زنان اغلب در رژیم های غذایی سخت قرار می گیرند که منجر به کمبود مواد مغذی می شود. دردهای خود را و همچنین ریحان تازه و خشک را جبران می کند.
  • پاکسازی بدن. این ادویه به دفع سموم کمک می کند.
  • خاصیت ترمیم زخم، قابض، ضد عفونی کننده و ضد التهابی دارد. دم کرده یا جوشانده ریحان شرایط آنفولانزا را تسکین می دهد، دستگاه گوارش را بهبود می بخشد، دندان درد را تسکین می دهد و التهاب حنجره یا دستگاه تناسلی را برطرف می کند.

علاوه بر این، سبزی ریحان خشک عملکرد مغز را بهبود می بخشد، به سیستم عصبی قدرت می بخشد و آرامش می بخشد. همانطور که می بینید، خشک کردن ریحان در خانه تمام خواص مفید خود را حفظ می کند.

ریحان خشک شده؟ البته همراه با گیاهان دیگر خشک می شود سپس برای پخت و پز یا درمان استفاده می شود. ریحان منجمد یا خشک کدام بهتر است؟ ریحان منجمد است یا خشک؟

آنها هر دو را انجام می دهند اگر شرایط نگهداری گیاهان منجمد یا خشک را دارید، می توانید ریحان را خشک یا منجمد کنید.

اگر به ریحان علاقه مند هستید، زمان جمع آوری و نحوه تنظیم آن را در ابتدا به بررسی موضوع جمع آوری مواد اولیه می پردازیم.

چه قسمت هایی از ریحان را می توان خشک کرد؟ فقط برگ ها و ساقه های جوان (راس ساقه ها).