طرز تهیه سس هویج

یکی از بهترین چیزها در مورد تغییر رژیم غذایی کامل، خلاقیتی است که در مورد غذاهای مختلف دارید. هیچ چیز به اندازه تهیه سس های خانگی، سالاد و غذاهای اصلی از مواد تازه، با عشق، خوشمزه نیست.

هویج، پیاز، زنجبیل و ریشه زردچوبه را تمیز کرده و خرد کنید، در یک قابلمه همه دانه ها را بریزید و بگذارید 1 دقیقه روی حرارت متوسط ​​گرم شوند شما می توانید از فروشندگانی که فروش پیاز عمده قرمز را انجام می دهند جهت تهیه ی پیاز استفاده کنید.

پیاز خرد شده، سیر، زنجبیل و زردچوبه را اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه با هم هم بزنید.

روغن را اضافه کنید و دوباره هم بزنید و در قابلمه را ببندید، اجازه دهید پیازها حدود 4 دقیقه بپزندو سپس نمک و دارچیت را اضافه کنید.

هویج های خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و به مدت 3 دقیقه تفت دهید و هر چند وقت یکبار هم بزنید. در همین حال، آب را در دیگ خود بجوشانید. آب جوش را اضافه کرده، هم بزنید و درب ظرف را بگذارید تا حدود 6 دقیقه بپزد.

حرارت را قطع کنید، مایه ی مغذی را اضافه کنید، هم بزنید و اجازه دهید هویج خنک شود و سپس داخل مخلوط کن بریزید. به یک سس خامه ای صاف مخلوط کنید، سس را در یک شیشه بریزید، قبل از گذاشتن در یخچال بگذارید کاملا خنک شود.

چگونه بهترین هویج را انتخاب کنیم؟

انتخاب هویج عالی برای داشتن خوشمزه ترین سس مهم است، بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد. هنگامی که به دنبال هویج هستید، هویج هایی را انتخاب کنید که سفت و چاق و بدون رشته های کوچک در پایین باشند. امروزه با توجه به قیمت روز هویج بهتر است آن را از مراکز معتبر تهیه کنید.

شما رنگ نارنجی روشن می‌خواهید، بنابراین از رنگ‌ های کم‌ رنگ یا ژولیده خودداری کنید. اگر می توانید برخی از آنها را پیدا کنید که به صورت دسته ای هستند و رویه های سبز برگشان هنوز چسبیده است، این سس ها انتخاب خوبی برای این سس پاستا هویج خواهند بود.

نکات حرفه ای برای تهیه ی سس هویج

از مخلوط کن با قدرت بالا استفاده کنید. از آنجایی که در نهایت یک سس صاف می خواهید، مطمئن شوید که مخلوط کن شما به اندازه کافی قدرتمند است تا هویج و بادام هندی را در این دستور کاملا پوره کند. شما می توانید از حریره ی سیر و یا با توجه به لیست قیمت سیر در سال 1401 نوع تازه ی آن را پوره کرده و به مواد سس هویج اضافه کنید.

این سس را می توانید به مدت یک هفته درون یخچال نگهداری کنید. شما می توانید از زنجبیل آسیاب شده به جای زنجبیل تازه استفاده کنید.

شما می توانید این سس را با انواع سالاد های مختلف مانند سزار، یونانی، پانزانلا و… مصرف کنید.