مایع ظرفشویی هوم کر بوی بد دهان را از بین میبرد

مایع ظرفشویی هوم کر احتمالاً بیشتر گیاهان را می کشد تا آفات!

بسیاری از باغبانان به طور مرتب از مایعات ظرفشویی (که معمولاً صابون ظرفشویی یا صابون ظرفشویی نامیده می شود، اگرچه تعداد کمی از آنها حاوی صابون هستند) برای درمان حشرات و کنه های عنکبوتی در باغچه و گیاهان داخلی خود استفاده می کنند. و این چیز جدیدی نیست.

در روزهای گذشته، مادربزرگ برای کنترل آفات، آب ظرف کثیف خود را روی گیاهان باغش می ریخت. و به طور کلی، صابون واقعا به کنترل آفات کمک می کند.

صابون که به درستی رقیق شده و روی حشرات اسپری شود، منافذ تنفسی آنها را مسدود می کند و منجر به مرگ آنها در اثر خفگی می شود.

تنها مشکل این است که اکثر مایعات ظرفشویی امروزه دیگر هیچ صابونی ندارند. آنها در عوض مواد شوینده هستند. و مواد شوینده در برابر حشرات بسیار موثرتر از اسپری آب ساده نیستند.

مایعات ظرفشویی هرگز برای درمان گیاهان ساخته نشدند و اغلب به درجات مختلف فیتوتوکسیک (سمی برای گیاهان) هستند. آنها تمایل به ذوب روغن ها و موم هایی دارند که از برگ ها محافظت می کنند و بنابراین می توانند منجر به سوختگی جدی برگ شوند.

بنابراین، همیشه باید محصول رقیق شده را قبل از استفاده روی هر گیاهی روی یک یا دو برگ آزمایش کنید. 24 ساعت صبر کنید و اگر آسیبی ندید، آن بطری مایع ظرفشویی خاص (منظورم “آن بطری” است و نه “آن مارک”) را می توان با خیال راحت برای درمان گیاه مورد نظر استفاده کرد.

اما گیاهان دیگر نه. همان صابون ظرفشویی که به یک گیاه آسیبی نمی رساند ممکن است برای گیاه دیگر سمی باشد. شما همیشه باید هر گیاه را جداگانه آزمایش کنید.

علاوه بر این، شما هرگز نمی توانید تصور کنید که برند مورد علاقه شما از مایع ظرفشویی همان نتایج را از یک بطری به بطری دیگر می دهد. تولیدکنندگان به طور مرتب دستور العمل های خود را تغییر می دهند و هرگز نیازی به اطلاع مصرف کننده از تغییر احساس نمی کنند.