گلاب غیر خوراکی روتین پوستی همیشگی سلنا گومز می باشد

گلاب را با جوشاندن مقدار معینی گل رز در یک قابلمه آب تهیه می کنند که هم به صورت گلاب غیر خوراکی و هم خوراکی تهیه می شود.

برای تولید انواع گلاب از مقادیر مختلف گل محمدی استفاده شده است. گلاب انواع مختلفی دارد، مانند گلاب دو آتشه، گلاب مرغوب و باکیفیت. بیایید ببینیم که چگونه آنها متفاوت هستند:

گلاب ممتاز نوعی از گلاب مرغوب است که اغلب به عنوان گل رز غنی از آن یاد می شود. همچنین گلاب سبک که عمدتاً در خانه مصرف می شود، طرفداران زیادی دارد.

گلاب ممتاز نیاز به دو برابر تعداد گل های استفاده شده در گلاب سبک دارد. برای به دست آوردن گلاب دو آتشه در گلدان مسی هنگام تقطیر گلاب را به گل اضافه می کنند و این کار را دو بار تکرار می کنند.

گل رز دو آتشه تلخ است و همه طعم آن را به عنوان غذا دوست ندارند این فقط یک عطر نیست.

گلاب

گل رز همچنین برای اهداف دارویی و همچنین رژیم غذایی استفاده می شود گلاب خوراکی و دارویی با یکدیگر تفاوت دارند و نباید به جای هم از آنها استفاده کرد.

طب سنتی ایران گل رز را گیاهی طبعی گرم می‌داند و از آن در شیرینی‌ها و شربت‌های مختلف استفاده می‌کند و به آن آرامش بخش می‌دهد. می شود. در طب سنتی از این مایع معطر برای تسکین معده درد استفاده می شود.

از مخلوط نبات با گلاب برای خونریزی و تسکین درد معده و تقویت اعصاب شکم نیز استفاده می شود.

مالیدن گلاب روی پوست، قلب، اعصاب و حواس را تقویت می کند و سردرد را تسکین می دهد. علاوه بر انواع گلاب که نام بردیم، محصولات دیگری نیز در جریان تقطیر گلاب به دست می آید که طی سالیان متمادی طرفداران خود را پیدا کرده است.

گلاب عنبر مایعی سیاه رنگ است که پس از تقطیر در دیگ مسی باقی می ماند. این مایع برای درمان درد استخوان و گرفتگی عضلات استفاده می شود.

از دیگر محصولات گل رز می توان به اسانس گل رز، گلبرگ های خشک، جوانه های خشک، گلاب، روغن و شربت گل اشاره کرد.