روغن کنجد فرابکر درنیکا به جای روغن موتور استفاده می شود

مزیت علمی روغن کنجد فرابکر درنیکا در این مقاله آورده شده است:

ویژگی های تغذیه ای گیاه کنجد باعث شده است که عده ای به روغن آن لقب ملکه دانه های روغنی بدهند.

متعلق به خانواده Pedaliaceae، گروهی از گیاهان است که برای دانه های خوراکی خود برداشت می شوند، نام علمی آن Sesamum indicum است.

روغن کنجد از دانه های کنجد خام و فشرده تهیه می شود و مصارف آشپزی، دارویی و آرایشی دارد.

آنتی اکسیدان بالایی دارد روغن کنجد حاوی سزامول و سزامینول است، دو آنتی اکسیدان که ممکن است اثرات قدرتمندی بر سلامت شما داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به کاهش آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. تجمع رادیکال های آزاد در سلول های شما ممکن است منجر به التهاب و بیماری شود.

یک مطالعه یک ماهه روی موش‌ها نشان داد که مصرف مکمل‌های روغن کنجد از آسیب سلول‌های قلب محافظت می‌کند.

روغن

در همان مطالعه، فعالیت آنتی اکسیدانی در موش‌هایی که روزانه 2 یا 5 میلی‌لیتر روغن کنجد به ازای هر پوند (5 یا 10 میلی‌لیتر به ازای هر کیلوگرم) وزن بدن دریافت می‌کردند، افزایش یافت.

روغن کنجد ممکن است در صورت استفاده موضعی اثرات مشابهی داشته باشد. یک مطالعه روی موش‌ها نشان داد که ممکن است با مهار ترکیباتی مانند گزانتین اکسیداز و اکسید نیتریک که رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند، آسیب سلولی را کاهش دهد.

خلاصه روغن کنجد سرشار از آنتی اکسیدان است که ممکن است به طور قابل توجهی برای سلامتی شما مفید باشد.

روغن کنجد ممکن است از تنظیم قند خون سالم پشتیبانی کند، که به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مهم است.

یک مطالعه نشان داد که قرار دادن موش‌های مبتلا به دیابت در رژیم غذایی حاوی 6 درصد روغن کنجد به مدت 42 روز، در مقایسه با موش‌هایی که از روغن تغذیه نشده بودند، منجر به کاهش قابل توجه قند خون شد.

روغن کنجد حتی ممکن است در تنظیم طولانی مدت قند خون نقش داشته باشد.

مطالعه ای روی 46 بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف روغن کنجد به مدت 90 روز به طور قابل توجهی قند خون ناشتا و هموگلوبین A1c (HbA1c) را در مقایسه با گروه دارونما کاهش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.