سس تند + قیمت خرید فروش

از مخلوط کردن گوجه فرنگی پوره شده و یا آب گوجه ، به همراه فلفل قرمز قلمی آسیاب شده ، سس تند به دست خواهد آمد که در صد تندی آن رابطه مستقیمی با مقدار واندازه فلفل قرمز استفاده شده در آن دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

سس های تند یکی از پر طرفدارترین انواع سس در سر تا سر جهان می باشد.

سس تند + قیمت خرید فروش

سس تند

سس تند افراد بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که به طعم چاشنی ها وادویه های تند وآتشین علاقه فراوانی دارند ، این افراد همانهایی هستند که اغلب ،سس های تند وفلفلی را پایه ثابت سفره های غذایی خود قرار داده وبدون این چاشنی وسوسه انگیز ،لذتی از غذا خوردن نمی برند .

تقریبا” غیر ممکن است که شما قصد خوردن ساندویچ ویا هر نوع فست فودی را داشته باشید وهوس خوردن سس تند در کنار آن ، شما را وسوسه نکرده باشد .

سس های تند را می توان به عنوان چاشنی وطعم دهنده بسیاری از غذاها از جمله مرغ سوخاری شده، سمبوسه ، انواع پیتزا، جوجه کباب و انواع ساندویچ های سرد وگرم ، استفاده نمود.

طرز تهیه سس تند خانگی :

مواد مورد نیاز شامل فلفل قرمز قلمی 6 عدد، شکر 1 قاشق غذا خوری ،آب 1 لیوان ، نمک 1/2 قاشق ،سرکه سیب 1 قاشق غذاخوری.

در ابتدای کار فلفل ها را شسته وتمیز مینماییم سپس دانه های آن را جدا کرده وآن ها را خرد می کنیم وبا یک لیوان آب درون ظرفی ریخته واجازه می دهیم تا پخته شود ،سپس آنها را بعد از خنک شدن به صورت پوره در می آوریم .

بهتر است که برای راحتی کار از مخلوط کن استفاده شود،در این زمان فلفل های پوره شده را از صافی عبور می دهیم وبعد از آن نمک ، شکر وسرکه سیب را به آن اضافه می نماییم ودر صورت تمایل میتوانید فلفل قرمز خشک را نیز طبق ذائقه خود و به دلخواه وبه میزانی که دوست داریدبه آن اضافه کنید ، مخلوط به دست آمده را به خوبی به هم زده تا تمام مواد به خورد یکدیگر بروند .

در پایان کار ،میتوانید آن را درون شیشه ریخته ، درب آن را محکم کرده ودر فضای خنک یخچال قرار دهید.

لذتی که با خوردن انواع غذاهای تند وبه خصوص سس های تند وآتشین در انسان به وجود می آید با هیچ لذت دیگری قابل مقایسه نمی باشد مخصوصا اگر بتوان این سس ها را در محیط خانه تهیه کرده وطعم دلنشین آن را به تمام اعضای خانواده هدیه داد.


سس تند همدان

سس تند همدان نوعی سس مشهور از سس فلفلی وتند در بازار موجود می باشد به نام سس فلفل همدانیان ، این نوع از سس ها در انواع واقسام مختلف، اندازه های کوچک وبزرگ و طعم های متفاوت تهیه وتولید می گردد .

این نوع از سس های تند در واقع ،فلفل قرمزهایی هستند که با چرخ شدن و سپس آغشته شدن در رب گوجه فرنگی واضافه کردن انواع ادویه های معطر تهیه می شوند.

سس تند همدان در بسته بندی های بزرگ وکوچک 80 گرمی ، 200 گرمی ،400 گرمی وسس خانواده 1000 گرمی تولید وعرضه می گردد.

این مدل از سس ها ،طرفداران زیادی در بین افراد مختلف از کوچک تا بزرگ وبه خصوص جوانان دارند و برای سرو کردن در کنار انواع غذاهای گوشتی وطعم دار کردن کبابها و همینطور به عنوان چاشنی جدایی ناپذیر در کنار سیب زمینی سرخ شده ، استفاده می شود.

سس تند خوشمزه

سس تند خوشمزه سس های تند وخوش طعم را می توان در بسته بندی های مختلف تک نفره وسس های بزرگتر خانوادگی که اصطلاحا “بعضی از آنها ودر میان عامه مردم ،با توجه به ظرف سس، سس خرسی یا موشکی گفته می شود ،تقسیم بندی می شود.

این سس های تند را می توان به سهولت در تمامی فروشگاه ها و هایپر مارکت ها وسوپر مارکت های سطح شهر ،در قفسه های مواد غذایی به وفور یافته وآن را بر طبق ذائقه ومیل شخصی انتخاب نمود.

اما بهتر آن است که همواره قبل از اقدام به خرید ،به میزان مصرف خود واهالی خانواده توجه داشته وبا توجه به اندازه مصرف ،آن ها را انتخاب کرده وسپس اقدام به خرید نمایید چرا که ماندگاری وتاریخ انقضای بسیاری از این سس ها ،زیاد طولانی مدت نمی باشد و اگر به مقدار واندازه های بیش از نیاز خریداری گردد ، در دراز مدت وبا گذشت زمان فاسد شده ودیگر قادر به مصرف نخواهید بود والبته که از لحاظ اقتصادی نیز متحمل ضرر وزیان خواهید شد.

فواید وخواص سس تند :

1. افزایش حس شادی ونشاط در انسان.

2. افزایش سوخت وساز ومتابولیسم بدن .

3.افزایش ضربان قلب.

4. دفع مواد زاید از بدن.

5.خوش طعم شدن غذا وتحریک کردن اشتها.

6.کمک به کاهش وزن.

7. کمک به نابودی سلول های سرطانی بدن.

تمام موارد فوق الذکر ، به دلیل فواید بی شماری است که درون فلفل قرمز وجود دارد.

آنتی اکسیدانهای فراوان موجود در فلفل قرمز ،دارای خواص بی شمار برای بدن انسان می باشد .

آنتی اکسیدانها وظیفه از بین بردن کلسترول بد خون را بر عهده دارند واز طرفی وجود ماده کپسایسین در فلفل قرمز ،با التهاباتی که درون حفره دهان به وجود می آید، مبارزه می کند.

لازم به تذکر است که خوردن سس های تند برای افرادی که معده ضعیف وحساسی دارند ،زیاد توصیه نمی شود واین افراد بهتر است از زیاده روی در مصرف این نوع از سس ها اجتناب نمایند ،چرا که خوردن زیاد آن ،در اینگونه اشخاص باعث تحریک مخاط معده وترشح اسید آن می شود وممکن است مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد.


سس تند گوجه

سس تند گوجه طرز تهیه سس تند گوجه:

مواد لازم :

گوجه فرنگی

فلفل قرمز

نمک وادویه جات به دلخواه

ابتدا گوجه فرنگی ها را به صورت پوره در آورده وسپس با فلفل قرمزی که آن را خشک کرده وآسیاب نموده ایم ، مخلوط کرده ونمک وادویه ها را به آن می افزاییم وروی شعله گاز با حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتب به هم میزنیم وصبر میکنیم تا به غلظت مناسب ودلخواهمان برسد وآماده سرو گردد.

تهیه این سس در خانه بسیار ساده است ،علاوه بر اینکه از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه بوده ودسترسی به آن راحت است .

بدون نگرانی از وجود مواد نگهدارنده وهمچنین با خیالی آسوده از تازه بودن مواد اولیه میتوانید در منزل آن را تهیه کرده واز خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

علت اصلی طعم تند وآتشین موجود در سس تند به خاطر وجود ماده ای به نام کپسایسین است که بسیار برای سلامتی مفید است ونوعی مسکن درد به شمار می رود وخوردن آن دمای بدن را بالا برده وباعث به وجود آمدن حس گرما در بدن می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.